- Over de nieuwe kleuren in 2026. Interview met Maria Lapuk
- Inleiding
- Over Wereldwijde Veranderingen en Transformatie
- Februari 2026 – Een punt van verandering
- Economische onrust
- Een nieuwe kijk op de wereld en op onszelf
- Historische vergelijkingen
- Fysieke en Mentale Veranderingen
- Persoonlijke Realiteit Scheppen
- Zonnewerel en het Programma van Verandering
- Chaos en de Vernietiging van Oude Systemen
- Geopolitiek en leiderschapsverandering
- Trump en Zijn Cirkel
- Extraterrestriële Thema’s en Ruimte
- Acceptatie en Procesbegrip
- Rusland en Verandering
- Technologieën en Cyberspace
- Musk en wereldwijde projecten
- Nieuwe Energiebronnen
- Oekraine en conflict
- Natuurrampen
- Luisteren naar Jezelf
- Over voorspelling en vrije wil
- Een terugkeer naar klassieke muziek
- Wensen voor 2026
- Conclusie
Over de nieuwe kleuren in 2026. Interview met Maria Lapuk
Inleiding
Interviewer: [0:59 – 1:17] Hallo iedereen! Vandaag hebben we de beroemde astrologe Svetlana Dragan uitgenodigd om specifiek te praten over wat ons te wachten staat in 2026.
Svetlana [1:38 – 1:39] Goedemiddag, Maria.
Interviewer: [1:39 – 1:41] Bedankt dat je er bent.
Svetlana [1:41 – 1:43] Bedankt voor het uitnodigen.
Interviewer: [1:43 – 1:51] En we willen met je praten over wat? Ja, over 2026.
Svetlana [1:51 – 1:52] Direct in het diepe.
Interviewer: [1:52 – 2:18] We hebben lang op je gewacht, we waren wanhopig. Niet alleen wij, maar iedereen wil weten wat er volgend jaar op ons wacht, hoe het eruit zal zien. De afgelopen jaren zijn best onstabiel geweest, en we zoeken naar richtlijnen, wat te verwachten is, wat we moeten voorbereiden, wat interessant, slecht of goed zal zijn. En we willen hier vandaag met je over praten.
Over Wereldwijde Veranderingen en Transformatie
Svetlana [2:18 – 3:22] Wel, dit is een zeer abstracte vraag. Het beoordelen van een jaar als goed of slecht is lastig als we het vanuit het huidige perspectief bekijken en het op die manier interpreteren. Als we terugdenken aan het jaar van de coronapandemie, leek het vreselijk, maar voor velen opende het nieuwe paden, zowel op professioneel als persoonlijk vlak, en gaf het mensen de kans om dingen te zien die ze anders nooit hadden gezien. Er waren echter ook verliezen. Ik stel voor om weg te komen van het paradigma van ‘goed of slecht’. We bewegen ons met een hoge snelheid naar een totale, wereldwijde, beschavingstransformatie, zo niet kosmische. Als we deze beweging begrijpen, beseffen we dat deze transformatie niet het gevolg is van iemand die goed of slecht is, maar omdat de geschiedenis verandering eist. Dus ik denk dat we het vanuit deze invalshoek moeten bekijken.
Interviewer [3:22 – 3:28] We bevinden ons momenteel in een soort grote overgangscyclus. Zijn we aan het begin van deze cyclus?
Svetlana [3:28 – 11:34] Ja, ik begrijp de vraag. Als we dit in gewone menselijke taal vertalen, kunnen we dit voorstellen. Geschiedenis, niet alleen geschiedenis, maar de hele kosmologie, zou ik zeggen. Dit omvat alle fysieke, chemische, metafysische factoren en zo verder. Wanneer deze factoren in werking treden, is het een erg moeilijk proces omdat zulke plotselinge veranderingen niet makkelijk voor iedereen zijn. Stel je voor dat iemands leven op zijn kop wordt gezet – banen veranderen, verhuizen, een geliefde verliezen, enzovoort. Het is altijd heel uitdagend.
Maar hier, met ruimte, natuur, de planeet, als je zo wilt, hebben ze geprobeerd, ik spreek enkel in hun naam, ze hebben geprobeerd dit zo loyaal mogelijk te doen. En bijvoorbeeld, ergens rond de lente van 2025, hebben ze het volume iets verhoogd op sommige van deze hulpmiddelen. Dit is zowel te wijten aan natuurlijke factoren als aan het besef dat we niet langer zo kunnen leven. Als je je herinneren aan de lente, zou het zich hebben aangevoeld alsof hier ideeën, mensen en dingen op het punt staan om te veranderen. Maar planeten veranderen niet lineair, ze gaan door alles heen en vergeten. Nee, ze proberen het, ze testen deze realiteit om te zien of ze deze veranderingen zo soepel mogelijk kunnen aanbrengen.
En hier is een proefverhaal. Het was lente, het duurde voor een bepaalde tijd, we zagen zelfs een politieke optimisme, en inderdaad, veel vreemde dingen gebeurden, dingen die we traditioneel noemden. Maar de herfst stopte iedereen, duwde hen terug, zoals bedoeld, en zei: “Wilde je vrede? Wilde je vreugde? Nee, dat wil je niet. En de natuur, alsof ze ermee instemde, lijkt niet bereid om te veranderen. Toch werden er veel interessante dingen geïntroduceerd. We spraken bijvoorbeeld over buitenaards leven. We bespraken de ruimte vanuit een compleet andere invalshoek. We realiseerden ons dat onze wereldwijde economie in de problemen zat. En over het algemeen, we weten niet wat te doen. En het lijkt erop dat we allemaal in een impasse zitten, met geen vooruitgang. En we bewegen ons naar het ontwarren van deze knoop. En dat is een moeilijke ontwarring voor velen. Maar voor wie, net als een skiër, voorbereid is en deze helling kent, en het focuspunt begrijpt dat hier wordt aangeboden, zonder hun eigen voorwaarden op te leggen, kunnen ze rustiger naar beneden gaan, maar met begrip voor de processen die zich afspelen. En dan, allereerst, zal het makkelijk zijn om ze te overwinnen, en tweede, zal het zeer productief zijn.
Februari 2026 – Een punt van verandering
En deze eerste fase van verandering, dat is iets waar we allemaal in februari naar uitkijken. En deze fase is verbonden met het feit dat de gemakkelijker, rustiger proef, iets in onze Aarde heeft veranderd, de afmetingen van enkele van de aardplaten lichtjes heeft aangepast, veel is veranderd, maar het leek alsof het nauwelijks opviel, en we hebben er geen rekening meer mee gehouden.
Maar februari zal ons niet sparen, het zal de veranderingen niet stoppen of omkeren, maar het zal een scenario van radicale veranderingen lanceren. Wanneer zulke veranderingen plaatsvinden, beginnen we als fysieke deeltjes onszelf in wat turbulentie, genaamd entropie, te vinden, verwarrend en het is alsof het chaos en onorde is. En dit kan nog lang na februari zijn, want er is geen enkele verandering in het weer, de natuur en alles wat erbij hoort, die de dingen hetzelfde laat. Nee. Het systeem verandert. Het hele systeem verandert. Het systeem van het leven, het systeem van het begrijpen van de wereld, het biologische systeem niet alleen van menselijke organismen maar zelfs van alles, en de fauna, en zo verder.
Dat wil zeggen, deze veranderingen, die zien we, voelen we politiek, we zorgen ons, we zien ziekten, vreemdheden, enzovoort. Maar als we begrijpen dat dit probleem complex is, en dat het processen omvat die onomkeerbaar zijn, en dat deze natuurlijk eerst angst aanjagen en ongetwijfeld alle economische processen, vooral, in chaos en achteruitgang zullen storten. Omdat de discussie wellicht later duidelijker zal zijn, gaat het over de neergang van eliten, de neergang van het concept van een enkele, monarchische leiding. Een enkele leiding in de zin dat er een handvol mensen aan het roer is en zo verder. En, natuurlijk, niemand wil zijn positie, zijn rol opgeven, wil niet begrijpen.
Economische onrust
De strijd om hun oude posities zal krachtig zijn. Maar de economie, als een aparte entiteit, een organisme, is niet langer in staat om tegen deze nieuwe signalen van de toekomst te weerstaan. En natuurlijk is het zeer mogelijk dat rond 17-20 februari we een grens zullen bereiken die ons dwingt om over te steken, zoals de Alpen, en onszelf in een geheel nieuwe realiteit zullen vinden die niet meer kan ademen en leven zoals voorheen. Het is ook zeer mogelijk dat alle systemen die er stabiel en onverbrekelijk uitzagen, ondergaande zeer ernstige veranderingen en pijnlijke processen zullen zijn.
Ik weet dat gewone mensen altijd geïnteresseerd zijn in zaken als de dollar, de overheid, verschillende situaties, enzovoort. In die zin kunnen we dergelijke economische schommelingen verwachten met een neiging naar een dalende dollar, die in principe al op 13 februari [2026] kan signaleren dat er iets met deze situatie moet worden gedaan, omdat het een systeemfactor is die alles beïnvloedt, net als economische projecties. Het is duidelijk dat we niet langer in deze omstandigheden kunnen blijven, maar dit is niet alles, want het hele concept van hoe de wereld is gestructureerd, is ook aan het instorten.
Een nieuwe kijk op de wereld en op onszelf
Misschien zien we dit later, als we de chronologie volgen, zal het een beetje later zijn. Planeten die onze geloofwaardigheid, onze inzichten, onze houding tegenover onszelf, tegenover de menselijke eenheid, hoe onafhankelijk ben ik, wat kan ik doen, weerspiegelen. Ik heb ervaring opgedaan en nu heb ik iets. Veel ervaringen kunnen worden gewist, gereset en veranderen in iets volledig origineel, nieuw en onbegrijpelijk.
Aangezien onze psychologische samenstelling ons altijd heeft aangemoedigd om op iemand te leunen, samen met iemand te gaan, zal het hier veiliger zijn. Maar op dit moment veranderen dingen, en de persoonlijkheid als de meest waardevolle equivalent, zal de belangrijkste factor zijn. De persoonlijkheid als iets dat begrijpt en bereid is om in een nieuwe wereld te leven, moet anders leven, zijn lichaam werkt anders, en het mag niet bang zijn om zijn pad volledig te veranderen.
Interviewer: [11:34 – 11:53] Als je het hebt over een dergelijke wereldwijde verschuiving, en als we historisch terugkijken, is dit vergelijkbaar met iets? Voorbeeld: Ik weet het niet, de ondergang van het Romeinse Rijk, een herconfiguratie van de wereld, de komst van Jezus. Wat voor soort verandering is dit? Of is het misschien een revolutie in ons land?
Svetlana [11:53 – 11:55] Een revolutie zal overal plaatsvinden.
Interviewer: [11:55 – 11:56] Een revolutie zal overal plaatsvinden.
Svetlana [11:56 – 12:06] Ja, dat is precies het punt. Overigens zal ons land voorlopig relatief stabiel blijven, maar daarover praten we later.
Interviewer: [12:06 – 12:07] We hebben altijd onze eigen pad.
Historische vergelijkingen
Svetlana [12:07 – 17:47]
Nou, dingen zullen niet voor altijd zo blijven. Maar ik denk dat we het stap voor stap aan zullen pakken. Als ik je vraag moet beantwoorden, heb ik dit waarschijnlijk al niet één keer gezegd toen ik nog in mijn 18e jaar was. We hadden verschillende doelen, verschillende taken, verschillende zorgen en we dachten aan verschillende dingen. Maar toen de 19e en 20e eeuw naderden, keek ik en realiseerde ik me dat we in een periode van zo’n onrust terechtkwamen dat het zelfs mijn stemming voor een tijdje beïnvloedde – hoe kan men in zo’n situatie overleven? Want er zijn verschillende belangrijke tests voor de overleving en de transformatiepotentie van de mensheid.
En de eerste van deze transformatiedegraden viel samen met de bekende pandemie. Als we vanuit een typische menselijke perspectief redeneren, is het duidelijk dat het de gezondheid beïnvloedde, en er werd een vreemde gedachte geïntegreerd, waardoor het allemaal vreemd overkwam. Maar als we ons losmaken van deze perceptie en objectief naar deze situatie bekijken vanuit het standpunt van wat de planeten wilden op dat moment, kwamen de planeten samen in een positie… Ik weet niet wanneer een dergelijke gebeurtenis zich ooit eerder heeft voorgedaan, waarbij ze zo samenkwamen.
Dit is een uniek verhaal dat zegt: we hebben een stijf systeem, dit is zijn laatste flits, en het zal proberen een totalitaire, stijve regime te creëren om vast te houden aan dit systeem. Maar tegen alle verwachtingen in kwam er nog een planetair cluster bij en zei: “Ik laat je niet in je huidige vorm achter, maar ik ben zo sterk dat ik alles wat in mijn weg staat, zal vernietigen, inclusief, laten we zeggen, jouw perceptie van het systeem als een onveranderlijk materiaal.”
En we zagen een poging tot totalitarisme op een bepaalde manier. We hebben gezien dat het systeem een poging deed om zijn macht op de meest ongebruikelijk harde, brutale manier, bijna dodelijk, te behouden en een nieuwe economische context te creëren die de mensheid zou verplichten en aanbieden om uitsluitend in een globalistische richting te bewegen. Daarachter stonden zeer grote plannen. Het vergelijken van deze configuratie met iets anders is onmogelijk. Maar als astrologer, denk ik dat elke astrologer met zijn eigen methoden werkt en bepaalde ontwikkelde hulpmiddelen heeft, en ik kijk er altijd naar vanuit dat het niet gaat om mensen die denken dat deze dag goed is, die dag slecht is, dat dit jaar goed is, zoals een gesneden worst, maar dat is niet zo. Dynamiek stopt nooit, je moet alleen maar zien waar het allemaal naar leidt.
En het was duidelijk dat alles leidde naar iets dat hints gaf en herinnerde aan wat er in de 18e eeuw was geweest. Terwijl ik daar stond, een retrospectief bijwonend, realiseerde ik me dat de jaren 1770 het begin markeerden van de dollar, het begin van Amerika, het begin van deze nieuwe dollar-era. Het is een nieuwe gedachte, een nieuwe trend voor volledig verschillende zaken, waarden en zo verder. Ja, er is iets vergelijkbaars, maar hierover hebben we nooit gesproken en niemand heeft er ooit over gesproken. Maar vanuit een planetair perspectief was er een grote beschaving die begon te vervallen na 1700. Dit proces verliep ook stap voor stap.
Ja, er zijn enkele gemeenschappelijke draden, de vorming van een nieuwe idee, een nieuwe mensheid, een nieuwe levensvisie, economie, enzovoort. Maar zo’n grote hoeveelheid veranderingen, interacties, ritmes en cycli – dat is ongekend. En onze mogelijkheid om dit te begrijpen en te navigeren, is vrij beperkt, aangezien onze kennis niet verder reikt dan ongeveer 500.000 jaar, als het hoogst. We weten simpelweg niet veel meer dan dat. Toch suggereert de configuratie van de planeten een niveau van verandering niet alleen op Aarde, maar ook in het heelal zelf – een verschuiving in interacties, een energieuitwisseling, die nieuwe systemen ontwaakt en creëert.
Maar deze keer is het individu, de persoonlijkheid, als een experimenteel eenheid bedoeld om niet te worden vernietigd, maar eerder getransformeerd.
Alle besproken veranderingen, zoals juiste voeding en doordacht denken. Maar deze “correctheid”, dat is wel degelijk subjectief, nietwaar?
Interviewer: Inderdaad, het is zeer voorwaardelijk.
Svetlana: Ja, dit zijn secundaire hulpmiddelen. Want waarom, uiteindelijk, is alles wat er nu gebeurt wat we zien? Denken we soms dat het allemaal logisch is? Maar het is het bewustzijn dat de werkelijkheid, de wereld, vormt. Ja, deze wereld die we zien wordt gevormd door onze perspectief, door de meerderheidspreking. Daarom is er een strijd om aandacht, om interesse in een onderwerp dat de wereld kan vormgeven zoals die nodig is door degenen die deze wereld vormgeven.
Interviewer: [17:47 – 17:50] Zal er dan een grote verschuiving in ideologie komen?
Fysieke en Mentale Veranderingen
Svetlana [5:50 – 9:39]
Dit is een verschuiving, je weet wel, eerst van alles gaat het over de zone, als we dit vertalen naar menselijke lichaamstaal, dan is het de hoofd. Dus een volledige update… Ik weet zelfs niet hoe ik het goed moet formuleren, omdat ik weet hoe mensen reageren op al deze dingen, en ik wil voorzichtig zijn met mijn woorden. Maar het is een volledige update van zowel de fysiologie van de hersenen als de psychologische context in het algemeen. Het is compleet anders… Want we zijn water, we zijn gemaakt van water. En aangezien water zijn structuur verandert, wordt het opgeladen met andere programma’s. En dit is nu grotendeels onafhankelijk van wat je in kranten leest of op televisie ziet. Omdat het een intern proces is, dat een zeer precieze perceptie van processen organiseert. Wanneer je op jezelf en je zintuigen vertrouwt, vorm je daar je levensstelsel mee. Je hebt niemand nodig die je overtuigt. Maar zoals altijd, zullen er mensen zijn die dit gebruiken om ons in een andere context te overtuigen of te programmeren. Dus er is geen dergelijke…
Er is altijd actie en de tegengestelde reacties. Dit zijn poolconcepten. En de belangrijkste strijd zal gaan om een wereldbeeld, om nieuwe fysiologie, om nieuwe perspectieven, als je zo wilt zeggen, met betrekking tot religie, de wereld, het universum, enzovoort.
Interviewer: Is dit een nieuwe spiritualiteit?
Svetlana: Het is… op een bepaalde manier, ik denk. Maar stel je voor, ik sprak onlangs met een zeer gerenommeerde arts, een kruidenkennis, een zeer wetenschappelijke persoon. Ze vertelde me over hoe… Ze beschreef zeer nauwkeurig. Ze zei, ik begrijp niet wat er met planten gebeurt. Neem bijvoorbeeld een plant die 10 jaar groeide, het groeide zo. Ze deelde die fijnheden met me.
Maar ik begrijp dat de natuur heeft besloten om te updaten. Het zal niet zomaar “alles overdag groen maken.” Nee, het is een andere natuur. Stel je voor, als we de begrippen van deze categorie, zoals “god” of “geest,” laten materialiseren, dan wordt materie spiritualiseerd. Dat wil zeggen, het vertegenwoordigt de structuur maar is flexibel, nieuw, en het is in een vlammende teken, wat wijst op radicale processen die snel vooruitgaan. En dit is de vernietiging en vernieuwing van de omgeving waarin we leven, en van ons systeem van waarden, dat zal veranderen – om de juiste afbeelding te vinden.
Ik probeer altijd te zeggen, stel je voor een steen die plastisch wordt, en de zeer plasticiteit, water, dat gestructureerd wordt. Het is alsof deze concepten met elkaar integreren. Het gaat over nieuwe relaties met tijd, met het concept van leeftijd, met hoe de wereld specifiek rond jouw heen zal zijn geordend. Dit is jouw wereld.
Interviewer: [21:39 – 21:49]
Dus we leven niet langer in een gedeeld systeem, niet zoals voorheen, maar ik schep mijn eigen werkelijkheid, en het hangt fundamenteel af van hoe ik het zie.
Persoonlijke Realiteit Scheppen
Svetlana [21:49 – 22:37]
Absoluut. Ja, er is ook een factor die te maken heeft met de processen die in onze geest plaatsvinden, en alles wat daarmee verband houdt, zelfs zintuiglijke waarnemingen, zelfs geuren, zullen transformeren om een nieuwe persoon te creëren of een bestaande persoon te veranderen. Deze persoon moet alleen met zichzelf zijn om al deze gevoelens te ervaren. Veel mensen zullen een gevoel van isolement en een gebrek aan communicatie met de buitenwereld ervaren. Maar de buitenwereld heeft ook haar verrassingen in petto. Maar wat definieert februari, als we er weer naar terugkeren? Het is een moment, niet alleen…
Interviewer: [22:37 – 22:40]
Maar dit is een soort gebeurtenis. Als je zegt dat het onmiddellijk is, dan is het waarschijnlijk een gebeurtenis?
Zonnewerel en het Programma van Verandering
Svetlana [22:40 – 23:58]
Kijk eens hoe het allemaal slim is opgezet. Eerst is er de zonsverduistering. Een zonsverduistering is niet zomaar een gebeurtenis; het is een script dat al lang van tevoren is opgesteld. Het zegt: “We veranderen de context, we veranderen de levensloop. Vanaf dit punt gaan we in deze richting.” Dus de verduistering creëert een programma. Waarom zeggen mensen altijd dat er iets kan gebeuren tijdens een verduistering, en dat het van goede kwaliteit is?
Dit is het moment waarop die programma’s worden ingeplant waarmee je nog heel lang zult blijven worstelen, die het idee zullen verspreiden dat je hebt gezaaid. En voor de wereld is het hetzelfde. Maar op dit moment gaat het niet alleen om de Zon en de Maan die in een zonsverduistering vallen met een karmische knooppunt, maar op dit moment verplaatsen deze planeten, die de wereld tegelijkertijd veranderen, bijna met een verschil van 2-3 dagen, naar een nieuwe, volledig verschillende woonplaats, waardoor een nieuwe tijdperk wordt ingeluid. Stel je dus eens voor welk impulsenniveau er niet alleen wordt gemarkeerd door de verduistering, maar ook door deze overgang naar een nieuw tijdperk.
Interviewer: [23:58 – 24:00] Is dit een langdurig proces? Of is het iets kortstondigs, gewoon het begin?
Svetlana [24:00 – 24:29]
Dit is gewoon het begin. Dit is het startpunt, ik zou zelfs zeggen, van het eerste halfjaar, dat met deze veranderingen en extra factoren zal worden doordrenkt die nog zullen blijven plaatsvinden. Dit is niet de enige eclips, noch is het de enige astronomische gebeurtenis. Dus, dit is het begin… van een nieuwe tijdperk, maar voor nu is het in een staat van chaos. Zo kan het zijn.
Interviewer: [24:29 – 24:31]
Kan chaos echter natuurlijk zijn?
Chaos en de Vernietiging van Oude Systemen
Svetlana [24:31 – 26:11]
Natuurlijk, economisch, politiek. Dat betekent dat de oude systemen niet meer werken. Een systeem vormt een nieuwe vorm, een structuur neemt een nieuwe gedaante aan. Neem bijvoorbeeld een rigide systeem; dan zou men iedereen bevelen om zo te leven. Geloof het of niet, wil je het of niet, je zult zo leven. Maar hier, de planeten die het systeem vormen, beginnen in hun nieuwe woonplaats te interageren met iets dat dit systeem opheft. Dus het systeem wordt onderworpen aan zachtere, flexibelere vormen en wordt tegelijkertijd geconfigureerd door hogere krachten.
Deze verbinding is vreemd. Het is geen menselijke controle, geen mentale controle, hoewel er een poging tot dit gebruik zal worden gedaan. Maar de oude wereld wordt vernietigd omdat een van de planeten, die bijvoorbeeld vragen stelt over… We hebben zo’n beheerscentrum, we weten dat er een in het Verenigd Koninkrijk is, en er zijn er nog meer. Deze gehele macht, laten we het conditieel “koninklijke” macht noemen, zal rond juli in conflict raken en in een volledig destructieve fase terechtkomen met de zoektocht naar een nieuwe coördinator van de wereld, laten we zeggen.
Interviewer: [26:11 – 26:11]
Dus, er zal een verandering plaatsvinden…
Svetlana [26:11 – 26:19]
Dit is voorbereiding voor iets later, maar het is nog niet af.
Interviewer: Wauw!
Svetlana: Ja, dat is wanneer ze me vragen of het goed zal zijn of niet? Maar wie houdt ervan.
Interviewer: [26:19 – 26:23]
Het is net als met Covid, je weet wel, we grapten dat we er later met plezier op terugkijken.
Svetlana [26:23 – 28:01] Nee, nee, misschien alleen als ik gelukkig terugkijk. Het is gewoon de dynamiek is zo krachtig dat je zelfs geen tijd hebt om te reageren op de processen die na elkaar volgen, en je bent gewoon… Ik weet het niet, alsof een trein steeds sneller gaat en je je blik verandert, het beeld verandert, en het is hetzelfde hier. Er is iets. We hebben lang geprobeerd wetenschap, nieuwe trends en informatie te reduceren tot een harde, ook zo’n, traject, en dat is hoe je moet denken. En een van de planeten, een van de belangrijkste planeten, zal in het laatste deel van april, denk ik, letterlijk veranderen, en het maakt ook een volledig andere fase door en zegt: “Ik kan je niet achterlaten in je vorige begrip van de natuur, je voedsel, je informatie, waar je besloot het soort af te sluiten.” Ik kom naar een nieuwe plek en heb volledig nieuwe plannen voor jou.
En ik wil uw ogen openen, uw perceptie van klassieke wetenschap doen wankelen, maar tegelijkertijd u teleurstellen over elk soort esoterische zaken. Natuurlijk is een botsing tussen esoteriek en wetenschap mogelijk. Maar wat we nastreven is bevrijding van oude concepten en zelfs nieuwe vormen van technologische ontwikkeling, technologieën die ons zowel schrik aanjagen als troosten.
Interviewer: [28:01 – 28:02] We willen 150 jaar leven.
Svetlana [28:02 – 28:57]
Ja, ja. En zo, proberen we een balans te vinden. Maar niemand wacht op iemand anders. En deze planeet, die rond april in een bevrijdende positie komt te staan, door de invoering van de Ram, zal de Tweelingen, vooral de vroegste Tweelingen, in een staat van volledig uitgestrekte ogen brengen, voor sommigen in een goede zin, voor anderen gewoon onverwacht, omdat er veranderingen in de levenspaden zullen plaatsvinden, er zal een nieuwe kijk op binnenkomende informatie ontstaan, er zal een technologische internetverandering plaatsvinden, alles zal veranderen. En we ondergaan net een economische crisis. Het besef dat alle systemen die de vroegere opvattingen ondersteunden, aan het instorten zijn. De status van landen die zich eerder de meest belangrijke, vooruitstrevende landen dachten te zijn, wordt ondermijnd.
Interviewer [28:57 – 29:06]
Nou, Europa. Maar zullen er na dit moment landen zijn die de wereld gaan leiden, of zal het systeem helemaal anders gestructureerd worden?
Geopolitiek en leiderschapsverandering
Svetlana [29:06 – 30:24]
Het is heel anders. Dat is juist het punt, nietwaar? Dat is wat we willen. Wanneer ik iets schrijf en erover nadenk, besef ik dat deze vraag zich zal voordoen. Maar wanneer zal het eindigen? We zijn net begonnen. Het is een transformatie, weerstand tegen wat in ons leven binnendringt, en leiders van landen die niet langer in staat zijn om om te gaan met de nieuwe eisen en uitdagingen. Algemeen gezien lijkt het zeer destructief voor alle vertrouwde namen. En natuurlijk zullen we snel vrienden worden met Duitsland, bijvoorbeeld, nietwaar?
We kunnen geen vrienden worden met dat Duitsland. Het zal niet hetzelfde zijn als voorheen. Het zal een compleet andere natie zijn, niet alleen Duitsland en Frankrijk, maar vele anderen ook. Deze gevoelens van een revolutionaire geest zullen overal aanwezig zijn. Weerstand bieden tegen dit rigide systeem dat zijn tijd heeft gehad, zwak en hulpeloos geworden, en dat zal duidelijk worden. Het kan vele vormen aannemen, misschien niet altijd aangenaam. En het zal waarschijnlijk zo zijn.
Interviewer: [30:24 – 30:27]
Maar het oude systeem faalt op verschillende manieren, zoals we weten.
Svetlana [30:27 – 31:07]
Je hebt gelijk, want toen ik naar de gehele, zogenoemde Amerikaanse markt keek, inclusief de bekende Fink (als die naam bekend is voor je), deze persoon, laten we hem een ‘marktmaker’ noemen. Iemand die markten vormgeeft, die marktcraaches vormgeeft, enzovoort. Het was een meer of minder kunstmatige verhaal. Ik ga hier niet diep op zijn geschiedenis in. Als je geïnteresseerd bent, kun je erover lezen in mijn app, of misschien gewoon ergens anders. Hij is degene die BlackRock heeft gecreëerd, of hoe ze het noemen. Het is een monster, een wereldwijd monster.
Interviewer: [31:08 – 31:11]
Het is de belangrijkste fonds dat de economie controleert.
Svetlana [31:11 – 32:16]Natuurlijk, natuurlijk. Hij beheerst alle processen. En alle economische strategieën en plannen leiden ons naar april, nou, misschien naar het derde decennium van april, wat, volgens zijn plan, volgens mij, bedoeld is om deze volledige economische herstart te creëren. Zo’n turbulentie, natuurlijk. Maar het meest interessante is dat wanneer de groep handelt, is hij niet alleen; ze hebben Til, en Venci, en in het algemeen mensen die al deze dingen begeleiden, en ze denken dat alles zeker volgens hun wensen zal verlopen. Maar zelfs met een bekende achternaam, bijvoorbeeld Peter Thiel. Ik ben niet zeker dat alles wat gebeurt hem zal behagen, want wanneer een storm en tsunami toeslaan, is het moeilijk te zeggen wie zal overleven en wie niet meegesleept zal worden. Dus, in zo’n tijd, is er altijd iemand die, gedreven door planeten, deze processen creëert, en natuurlijk, een bepaald plan begint al vorm te krijgen over hoe het zal zijn.
Interviewer [32:16 – 32:22]Dus zullen we nieuwe leiders zien?
Trump en Zijn Cirkel
Svetlana [32:22 – 33:57]
Ja, we zullen nieuwe leiders zien, of zelfs één leider, het kan allemaal zijn. We hebben de bekende Trump, die bij ons gemengde gevoelens oproept, en hij zou zich in een zeer complexe situatie kunnen bevinden. Al zijn zogenaamde capriolen zijn geen capriolen, en we begrijpen dat als deze economische haaien betrokken zijn, dan zijn de mensen die in het presidentschap zitten niet vrij in hun beslissingen. De manoeuvres die worden gemaakt en gecorrigeerd in het proces zijn onderdeel van deze correcties die we zien, en onderdeel van de verwachting van bepaalde processen die zullen plaatsvinden, zodat verder actie kan worden ondernomen. Maar er is een gevoel dat Trump ook zal moeten, niet alleen omdat hij vanaf februari af aan complexe omstandigheden heeft.
Ik ben niet zeker of het met dezelfde kracht zal worden ondersteund als nu. Maar ik ga hier niet op ingaan, want daar is een hele geschiedenis achter en zelfs een potentieel gevaar voor hem; hij zal waarschijnlijk zijn omgeving moeten hervormen en zijn levensfilosofie drastisch moeten veranderen. Al deze zaken kunnen te maken hebben met dit plan, zoals het nu voorligt, dat in de nabije toekomst ligt – niemand heeft het nog rechtstreeks meegemaakt. En wanneer het gebeurt, zal het niet makkelijk zijn. En natuurlijk is deze hele destructieve periode meer gerelateerd aan de eerste helft van het jaar. Het omvat ook enkele interessante kosmische fenomenen die naar de aarde kunnen komen.
Interviewer: [33:57 – 34:01]
Dus, de komet was geen komet?
Extraterrestriële Thema’s en Ruimte
Svetlana [34:01 – 36:52] Nou, dit is niet wat zij was of niet was, maar volgens astrologische tekens is het geen komet. Het is technologie, en daar bestaat geen twijfel over. En het proberen om het om te vormen tot een soort van natuurlijke, chaotische anomalie is op zijn minst amusant. Vooral omdat het zich op zo’n manier gedraagt. Dat is ten eerste. Ten tweede, in mijn vorige voorspelling van vorig jaar, heb ik vermeld dat we te maken zouden krijgen met een soort van agenda die rond buitenaardse zaken draait. Deze agenda moest naar beneden worden gebracht, zodat we er aan zouden wennen. We hebben gezien dat er niets engs aan is. Met deze schijven die we zien, met de zwarte prins die in de baan van de aarde hangt, heeft niemand hem aangeraakt en heeft niemand de media in een opwinding gebracht. Misschien was het gewoon nog niet de juiste tijd voor het onthullen ervan.
Dit is relevant. Het gaat niet om het verwachten van enige vorm van horror. Het gaat erom te beseffen dat we vanaf april in een nieuw tijdperk van het leven zullen stappen, waarin buitenaards leven, niet alleen buitenaards maar ook ondergronds en onder water, niet langer een geheim voor ons zal zijn. De ruimte bereidt ons voor op een nieuwe volwassenheid in onze relaties en een nieuw bewustzijnsniveau, een bewustzijnsniveau dat ons in staat stelt met hen te communiceren. En hier wordt het nog beter.
Wij waarnemen dat alles naar de aarde wordt gestuurd, dat alles hier gebeurt. Zelfs de ruimte ervaart dit, met dezelfde klokken, dezelfde astrologische veranderingen en alle aanpassingen die daar plaatsvinden. Dit is een systeemverandering, we leven in het zonnestelsel, maar er zijn bredere systemen, dus de gehele kosmische orde verandert, een orde die met zulke rigide materiële eenvoud niet kan overleven.
Dus, wat is deze soort ruwe eenvoud? Al onze systemen, zwart en wit, dingen afwijzen of accepteren, zonder te begrijpen dat het een systeemproces is. Als we dit begrijpen, stap je uit het spel van botsingen. Begrijp je wat ik bedoel? Ik denk altijd, ‘Wat als…’. Als we in elke situatie nerveus worden en proberen iets te herstellen, iemand uitdingen, zelfs onze kleding scheuren, zal het niet helpen.
Interviewer: [36:52 – 36:54] Over het algemeen is acceptatie de beste strategie…
Acceptatie en Procesbegrip
Svetlana [0:36:54 – 0:38:15] Dit begrip, ja, en niet alleen acceptatie, maar misschien zijn er systemen veel wijzer en intelligenter dan wij, en als dat zo is, betekent het dat het voor iemand is bedoeld, dat het nodig is. Dat is eerst. Ten tweede, planeten kunnen niet worden gestopt. Het is een gelanceerd mechanisme. Het is een voorwaardelijke computer die zijn eigen plan heeft. Wij bevinden ons binnen ons bewustzijn. Wij hebben een interface, wij hebben ogen, handen. Wij kunnen voelen, horen, ruiken iets. Dat is het maximum. Omdat er iemand buiten deze computer zit, en wij hebben geen van hun zintuigen.
Omdat onze lichamelijke zintuigen hier zijn. En misschien moeten we deze interface verlaten. Het zal veranderen. En dit, misschien, is wat ze bedoelen wanneer ze zeggen dat we hier zitten als in een gevangenis. Hoewel ik dit concept niet accepteer, omdat we hier dingen ervaren, en als we dat begrijpen, vinden we het interessant en leven we het vrolijk. Ja, we lijden, we voelen pijn, maar wat kunnen we doen? Er is iets magisch aan dit leven dat niet aan die buiten deze aardse bestaan is gegeven. Dus, alle niveaus van mogelijkheden en gelukkige momenten, die ervaren we niet buiten de aarde. Dat is gewoon een lyrische kanttekening.
Interviewer: [38:15 – 38:23] En het verhaal over fysieke aanwezigheid, natuurlijk. Zoals het gevoel na een regenbui, een prachtige zonsondergang. Dit zijn allemaal de prachtige momenten die je ervaart.
Svetlana En niet alleen dat, maar wanneer je je onderdompelt in creatieve momenten, wanneer je iets aan het creëren bent, of iets je interesseert, of je iets wilt weten, het is een opwinding. Natuurlijk zijn er externe dingen waar je van kunt genieten, en zo verder. We hebben nog niet eens geleerd om op een normale menselijke manier te liefhebben. Het is heel moeilijk om verder te gaan dan egoïstische zaken. Wanneer je plotseling begint te beseffen hoe alles met elkaar verbonden is, bied je die innerlijke realisatie aan een andere persoon aan. Niet dat je het aan hen vertelt, maar je leeft het en accepteert het. En zij kloppen op deze glazen plafond en zeggen, “Je hebt het bereikt, alles is transparant.” Deze bewustwording creëert geheel andere relaties tussen mensen die van elkaar houden, tussen ouders en kinderen, tussen vrienden, en zo verder.
Iedereen heeft zijn eigen leven, zijn eigen pad. Waarom zouden we het recht hebben om dat op enige manier te beïnvloeden of te veranderen? Ze hebben hun eigen ervaringen. En wanneer je begint te respecteren en te begrijpen, luistert de persoon, en vindt er een transformatie plaats op dat niveau. En we zullen zulke momenten meemaken wanneer we dat nodig hebben. Er kunnen zelfs biologische kwesties zijn, in die zin, ik sluit dat niet uit. En iemand heeft misschien tijd nodig om alleen met zichzelf te zijn, om de wereld te horen, om het als de omgeving waarbinnen ze handelen te voelen, en om door mensen die hen laten groeien, zelfs door hun ongehoorzaamheid en misschien zelfs tegenstrijdigheden, te worden omringd. Dus, dit eerste deel van het jaar is gewijd aan het vernietigen van de oude wereld tot op zekere hoogte, het afwijzen van het geloof in iets dat al lang niet meer echt is en zo verder. En vanaf de warme tijden, vanaf juni, juli, vooral juli, bereiken we een punt van de allereerste, zeer fragiele vorming van een nieuwe wereld. En alles wat we bespreken in termen van economie, wat er zal gebeuren, ja, we zijn nu, in 2026, direct op weg en bewegen ons vooruit op een nieuw pad. Nee.
We zullen pas vanaf 2026, met name in de zomer, beginnen met het prediken van deze nieuwe weg. We zullen proberen het te bouwen. Natuurlijk zal elk land zich in zijn eigen geopolitieke differentiatie bevinden, zo te spreken. Dat betekent volledig verschillende prioriteiten. Maar het gehele geopolitieke landschap zal anders gestructureerd zijn. En daarom, in deze nieuwe omstandigheden, wanneer men zegt, welk land is dit of dat, maar wanneer alle invoer verandert, kan niemand hetzelfde blijven, ook Rusland niet. En toen ik het zag, leek het me, oh, hier zijn zulke veranderingen vanaf augustus op het hoogste niveau.
Interviewer: [41:36 – 41:40]
Augustus in Rusland is echt de meest angstaanjagende maand.
Rusland en Verandering
Svetlana [41:40 – 44:29]
Nou, dit is geen einde, er is nog steeds herfst, maar natuurlijk zijn er zoveel gebeurtenissen dat ik niet eens zeker ben of we alles in onze vergadering kunnen onderbrengen, maar in elk geval biedt dit een nieuwe kans om een nieuw geopolitiek en economisch landschap te coördineren omdat het systeem volledig zal veranderen. Of we het nu leuk vinden of niet, technologie zal zijn gang gaan.
Dit schrikt en enthousiasmeert ons tegelijkertijd. Maar wat ik enigszins geruststellend vond voor onze, misschien, publiek, voor ons land ten minste, is dat we bang zijn om contant geld en dergelijke te verliezen, dat alles digitaal zal worden. Er zal een overgangsperiode zijn, dus ik denk niet dat dit het einde is.
Rusland is als een bijzonder organisme op aarde, dat in zekere mate deze vrijheid van gedachte, onafhankelijkheid en goddelijke vonk projecteert, als iets dat van bovenaf is gezonden, met al onze pseudo-onschuld en oprechtheid. Het moet daarom een zeer serieuze leiderschapsrol op zich nemen, en het zal ook een zeer ernstige herstart vereisen. Deze herstart begint rond augustus en duurt meer dan een maand. Natuurlijk zullen er grote veranderingen aan de top plaatsvinden, en er zullen evaluaties op het hoogste niveau zijn. Ik denk dat dit proces veel tijd kan in beslag nemen. Tenminste, de 26e december zal ook zeer gefocust zijn op dit gebied.
Maar ik neem gewoon aan dat we dit onderwerp delicaat zullen behandelen, want we moeten begrijpen dat zelfs door bepaalde dingen te noemen, we ze versterken. Onze vrije wil bestaat erin niet de ergste dingen te noemen die we niet willen, en het zal niet de ergste zijn. Met name in tijden waarin elk woord snel zal weerklinken. Want de processen die zullen plaatsvinden, zullen zeer radicaal en direct zijn. Er zijn inderdaad verschillende parameters in de astrologie die hieraan bijdragen. Zeer weinige mensen spreken hierover. Iedereen kent de elementen en tekens. Maar er zijn ook kruisen, die kruisen genaamd. Er is een kardinaalkruis, zo te spreken. Wanneer een planeet in een kardinaalkruis staat, is het alsof het onstuitbaar en rechtlijnig beweegt, net als een auto die rijdt.
Interviewer: [44:30 – 44:34] Dit gebeurt heel snel.
Svetlana [44:34 – 46:04]
En het is snel en behendig. Dat wil zeggen, een frontale aanval, een directe treffer waar je geen tijd hebt om te reageren, of gewoon doorzetten. Dat is de reden dat we nu met deze energie te maken hebben, genaamd een kardinale energie. Als je het niet wilt – een frontale aanval, zo is het.
Aan de andere kant breidt de toegang tot informatie zich uit, hoewel, laten we zeggen, alle plannen van het Trump-team, ze voorzien niet echt in grote kansen voor leren en onderwijs. Ze hebben hun eigen concept, en ze hebben een filosoof die, laten we het mild uitdrukken, een levensstijlmodel aanbeveelt waar sommige mensen geen onderwijs nodig hebben. Ze zouden op eilanden moeten leven, of zelfs niet op eilanden. Technologieën worden besproken en zullen worden uitgevonden, en ik heb ze in overweging genomen.
Nou, laten we zeggen, sommige steden op het water. Ja, zo iets. Dus, sommige mensen, het lijkt erop, zullen niet deel uitmaken van deze intellectuele levensstijl. En hier is ook een strijd. En deze processen waar we ons zorgen over maakten, globalistisch, in principe, worden ontmanteld. En er zijn geen plannen meer die volledig dehumaniserend waren.
Interviewer: [46:04 – 46:31]
Wordt er meer vriendelijk met elkaar omgesprongen, zal er meer samenwerking zijn? Of juist het tegenovergestelde? Dat zie ik nu, lijkt het, het tegenovergestelde. Iedereen trekt zich terug in nationalisme, iedereen voor zichzelf. Zoals in de jaren 90, ik herinner me, iedereen sprak over de WTO, over vrije handel, en nu… Nou, de Europese Unie weer, nietwaar?
Svetlana [46:31 – 47:36] Nou, in principe, vormt zich een geheel andere economische interactie, die enige vorm van eenheid zal vereisen. Dat is tenslotte de richting waarin we ons bevinden. Maar iedereen wil dat alles heel snel gebeurt, en daarom hoor ik vaak zinnen als “Maar wat is er met dit of dat?” Niettemin lijkt het erop dat we, vooral Rusland, zich voorbereiden op een bredere economische interactie. En het zal onmogelijk zijn om de vooruitgang van informatie en technologie te stoppen. Dus op een gegeven moment had ik een interview, misschien meer dan een half jaar geleden, zelfs een half jaar geleden, we spraken met iemand die dicht bij de kwesties van technologie, zoals informatietechnologie, staat. Het was duidelijk dat alles zich in die richting beweegt, dat onze programmeurs nu geen werk meer hebben.
Interviewer: Ja.
Technologieën en Cyberspace
Svetlana: Waarom is ze er niet? Kortker. Ja, we hebben hierover met hem gesproken, toen het probleem nog niet eens een zorg was. Het probleem is dat technologie zo veel vooruitgang heeft geboekt dat, bijvoorbeeld, als een programmeur de volgende stap in het programmeren aan een andere programmeur overliet, kunstmatige intelligentie nu met elkaar kan communiceren en een taak kan overdragen aan een AI die die functie niet uitvoert. Essentieel, het heeft geen mens meer nodig. En we denken: wow, dat is indrukwekkend, en toch niets. Maar wat betekent dat?
Dit betekent dat alle processen gerelateerd aan bestuur, zelfs die met ministeries en zeer serieuze beheersstructuren, spontaan worden afgeschaft. Dat wil zeggen, ze zijn niet langer nodig. En de mensen die zo hard voor dit nieuwe systeem hebben gestreden, hebben onbewust hun eigen graf gegraven omdat een nieuw sociaal proces begint, met verschillende sociale relaties. Als mensen die deel uitmaakten van corrupte blokken stoppen met het bemoeienis bij het economische proces omdat ze niet langer betrokken zijn, irrelevant zijn, enzovoort, is er altijd een tweesnijdend zwaard. Dit proces schept volledig verschillende relaties tussen mensen, verschillende interacties, verschillende economische banden en andere vormen van wederzijdse economische uitwisseling. Op dit moment is dit gebied volledig onprivaat en ongereguleerd door de wet.
En alle processen die in 2026 plaatsvinden, vooral in de zomer, zullen een cyberoorlog zijn. Dat wil zeggen, het wordt een gebied van bijzondere aandacht, want wie deze processen controleert, zal de macht over alle kwesties hebben. Zo lijkt het in ieder geval. En ik geloof dat alle moeilijkheden die we momenteel in ons land ervaren met verschillende informatieplatforms verband houden met het begrijpen van deze kwesties. Of we veroveren dit ruimte, of we zijn slaven van iemands anders ruimte.
Musk en wereldwijde projecten
Interviewer: We bewegen ons inderdaad in die richting.
Svetlana: Maar toen werd me verteld, wat internet, je weet wel, hoe kun je dat, alsof je besmeurd was, in het algemeen. Dit lijkt ongemakkelijk, absurd en onaangenaam. Maar deze processen in de strijd om leiderschap lijken op een oorlog, eerlijk gezegd. Het is een zeer serieuze zaak. We zullen dit in juli in een zeer scherpe vorm tegemoet treden. En ik denk dat het parallel zal lopen met die ruimtegerelateerde processen die ons zullen bedreigen. Over het algemeen is dit een gevaarlijk vuurjaar. En de problemen die in de zomer ontstaan, gaan over de mogelijkheid om te begrijpen wat we doen met onze technologieën, hoe we daarmee omgaan en wat we doen met het beheer van de beschaving in het licht van nieuwe technische mogelijkheden. Dus, dit zijn grote veranderingen.
Veel jaren geleden, ik besteedde geen aandacht aan Musk; ik dacht dat hij een soort fictief personage was. Door historische processen, beschouw ik nu iedereen en alles, landen en mensen, en zo verder, en zijn kaart. Het is nog steeds onduidelijk voor mij, zelfs een jaar geleden begon ik te schrijven en te praten over wat ik zie, dat hij een enorm, massief project heeft. We schrijven zijn reizen naar Rusland of andere plaatsen toe, zijn pogingen om hier te verhuizen. Deze persoon is zo enorm; hij heeft de wereld nodig om zijn project te beseffen.
Hij heeft de wereld niet nodig om hem tot koning van alles te maken; zijn wereldbeeld verandert drastisch. Nu wordt het steeds duidelijker, maar in mijn voorspellingen, vooral voor januari-februari, schrijf ik dat hij zich zal losmaken van al zijn sponsors, partners die voor hem progressief leken. Hij heeft ruimte nodig, dus hij bond zich aan met Trump, omdat hij dacht dat dat deel uitmaakte van zijn plan. We beseffen nu dat het internet dat hij kan aanbieden, alle lokale intenties van ons overbodig maakt.
Dit zijn veel serieuzere zaken. Zijn gehele perspectief op alles, de structuren die zichtbaar zullen zijn vanuit het standpunt van planetaire configuraties, we kunnen verbazingwekkende dingen bouwen onder water, dingen gerelateerd aan water, we kunnen water programmeren, water benaderen als een compleet nieuwe bron en energie, en programma’s lanceren, niet alleen eenmalig programma’s, maar groeiende programma’s die blijven handelen op eigen houtje. Op dit moment kunnen mijn woorden een beetje nuttig overkomen, niet zo levendig. Natuurlijk zullen ze uiteindelijk enkele termen in de wetenschappelijke gemeenschap verwerven, maar toch begrijpen we dat energievragen niet zijn waar we dachten dat ze zouden zijn.
Nieuwe Energiebronnen
Interviewer: Vangen we een nieuwe motor? Een nieuw brandstof, een nieuwe energie?
Svetlana: Nee, ik denk dat het best anders is. Er is een planeet die verantwoordelijk is voor het digitaliseren van al deze zaken, die de zaken rond lucht, optica, tijd en de interactie tussen tijd, ruimte en deze optische mogelijkheden reguleert. Dus, we kunnen aannemen dat we onmiddellijk kunnen bewegen. We hoeven geen motor te creëren om iets te draaien. Het zou meer kunnen lijken op instant nabijheid, zoals teleportatie. Neem bijvoorbeeld een vergrootglas, richt het, en hopla, we zijn er al, of een binoculair.
Interviewer: Teleportatie is erg verleidelijk.
Svetlana: Maar dat is ook energie, we hebben het zelf naast ons gezien. Het komt ons niet in de gedachten dat we hier de ruimtelijke kenmerken veranderen, en dus ook de energiekenmerken. Maar het omzetten van dit alles in een toepasbaar formaat is erg moeilijk, maar dat is waarschijnlijk waar we naar toe gaan. En denk eens aan de hoeveelheid die we moeten ervaren, hoe we al die dingen kunnen opsommen, met al die data en zo verder.
Het is dus moeilijk om dit jaar op een alledaagse manier te beoordelen.
Interviewer: Kortom, het zal zeker een intens jaar worden.
Svetlana: Absoluut, en het is een overgang naar een geheel andere menselijke realiteit.
Interviewer: Maar eindigt de conflict situatie? Niet alleen onze, maar alle conflicten die momenteel in een actieve fase zijn?
Oekraine en conflict
Svetlana Nou, als we het hebben over ons conflict, zelfs als Oekraïne zijn managementprioriteiten in augustus verschuift, heb ik specifiek voor jou gezocht, en het zal nog eens een jaar duren, laten we zeggen tot december, voordat Oekraïne zich herstelt en alle vorige connecties en partnermomenten die ze ooit nuttig vonden, verbreken. Dit proces zal doorgaan tot het einde van 2026, of zelfs langer. Dus het zal niet snel in een productieve vorm komen. Het is een complexe en langdurige zaak.
Ergens, denk ik, vanaf maart, of misschien iets later, begint dit hele milieu, dat we associëren met Zelensky, te ontwrichten. Zijn rol wordt minder opmerkelijk maar wel cruciaal naarmate de situatie voor hem steeds hopelozer wordt, ondanks zijn geschiedenis. Wat we in januari zien, is dat hij zich activeert en doet alsof hij sterk is, door te zeggen dat we zullen vechten. Maar in februari veranderen alle scenario’s, inclusief die in Oekraïne. We weten dat grote veranderingen niet overdag gebeuren. Echter, na februari, na deze gebeurtenissen die ik heb genoemd, specifiek in het derde decennium van februari, ontvouwt zich een revolutie in het Oekraïense scenario en vertrekt Zelensky definitief. Alles wordt dan zeer revolutionair.
Hij bevindt zich ergens in het midden van Zelensky’s afscheid. Ik schreef daar van maart tot augustus, maar ik denk dat juni ergens halverwege lag. Er is een nieuwe leiding, maar die is tot nu toe niet productief; zeer onproductief. En aangezien ik voelde dat het hoofdthema de vorming van een nieuwe Rusland was, niet noodzakelijkerwijs omdat we in dit land wonen, maar het is een zeer belangrijk aspect voor wereldwijde processen. Rusland zal zich aanzienlijk moeten hervormen, wellicht binnen minstens zes maanden na augustus, of zelfs langer. Alle clans, teams, alles zal worden hervormd en zal nieuwe leiding en persoonlijke betrokkenheid vereisen.
Natuurrampen
Interviewer: Verwachten we natuurrampen?
Svetlana: Ja, ik denk dat het inderdaad februari is. Er kunnen in Rusland watergerelateerde problemen zijn, overstromingen en dergelijke. Wanneer ik begrijp dat er een vraag over “waar” zal zijn, kan ik alleen maar één ding adviseren. Ik schrijf hierover in mijn app. Het enorme aantal informatie en chronologie – dat is gewoon heel moeilijk om bij te houden in mijn hoofd.
Maar ik herinner me gewoon dat onze blik gericht is op het Verre Oosten, omdat het Verre Oosten nog niet gereformeerd is op het gebied van aardplatforms, zo te spreken. En wat voor soort hervormingen zullen er nog meer plaatsvinden? Siberië ook, daar is niets eenvoudigs. Deze regio’s wachten op zeer ernstige veranderingen. Nou, hun geschiedenis bereidt hen voor op een nieuwe scenario. Siberië zal waarschijnlijk rond de 28 graden komen te liggen op een of andere manier. Er is potentieel voor het om het centrum te worden. Rusland. Het Verre Oosten is een beetje ingewikkelder omdat er een gevoel is dat misschien een andere bevolking daarheen moet worden gebracht, omdat er geen vrede is in een natuurlijke zin. Iedereen denkt dat China grote kansen heeft, maar ik denk dat de natuur daar erg boos op is en dat er serieuze problemen kunnen ontstaan. En gezien dat we niet erg slim zijn in het omgaan met de technologieën waar we mee te maken zullen krijgen, kunnen we in 2028 en zoverder ernstige moeilijkheden tegenkomen.
Dus, wanneer men vraagt of het kalmer zal worden, is het moeilijk om over kalmte te spreken, want dat is zeer subjectief. We leven nu in een wereld waarin we onze eigen werelden kunnen creëren, in plaats van alleen maar de wereld te accepteren die ons wordt opgelegd door deze voorstelling van de wereld. Het probleem is dat er een strijd gaande is om ons te voorkomen dat we dat doen. Maar deze werelden zullen gelukkig zijn als je dat kunt doen. Als je in staat bent… Maar wat betekent het zelfs om in staat te zijn om dat te doen? Niet alleen vergeven, maar het motief van iemand of iets begrijpen. Je kunt jezelf vertellen: “Ik wil dit gewoon niet, het hoort niet bij mij,” en je losmaken van het verhaal, van de persoon, of op een of andere manier. Het kan. Maar het betekent niet dat je motieven hoeft te zoeken. Ze begrijpen niet wat ze doen. Ze zijn deel van jouw eigen scenario. Als je geen interesse hebt in het scenario, neem dan gewoon niet deel aan het scenario, schakel het uit en dat is het. Dus hoe je het voor jezelf begrijpt, zo zal het voor jou werken. En voor iemand, na zo’n verschuiving in mentale processen, kan het erg uitdagend zijn. Ik zou niet uitsluiten dat er bij zo’n snelle opkomst hersgerelateerde aandoeningen kunnen ontstaan.
Interviewer: Niet iedereen zal in de toekomst worden opgenomen.
Svetlana: Nou, het woord “opgenomen” – we mogen niet denken dat iemand door iemand anders wordt meegenomen.
Interviewer: Niet iedereen zal willen meegaan in de toekomst.
Svetlana: Misschien…
Interviewer: Maar we hebben zoveel mensen gezien die psychologisch en mentaal zijn beïnvloed na Covid, na 2022.
Svetlana: Dat was ook een soort filteren, maar zo was het toen.
Interviewer: Toen mensen niet volledig samen konden komen.
Svetlana: Ja, maar wanneer je je vasthoudt aan angsten en je laat meeslepen door de publieke opinie, daar ontstaan dan problemen. Dat was de eerste vraag die ze stelden.
Luisteren naar Jezelf
Interviewer: Meer naar jezelf luisteren dan naar de buitenwereld?
Svetlana: Ja, als er interne weerstand is, zul je begrijpen waarom je iets doet. We zien veel informatie op YouTube, vooral op de federale televisie. Maar als je al het aanbod als leidraad voor je acties neemt, dan ben je misschien niet tevreden met de resultaten.
Interviewer: Maar over het algemeen, de enorme hoeveelheid informatie kan overweldigend zijn, denk ik, vooral met al die tegenstrijdige informatie daarbuiten.
Svetlana: Ja, de vraag naar keuze, de vraag naar differentiatie, interesse in het leven. Als ik zo denk, betekent dat niet dat iedereen op dezelfde manier moet denken. Iedereen heeft zijn eigen interesses en is gefocust op zijn eigen zaken. Maar toch, als je sterk naar iets aangetrokken wordt, moet je vragen: waarom? Over het algemeen luisteren we heel nauwkeurig naar wat iemand zegt, maar we moeten ons ook afvragen waarom ze dat zeggen. Dan wordt alles duidelijk. En dat geldt voor alles.
Interviewer: Oh, dit zijn vrij complexe onderwerpen, want het is allemaal een beetje vluchtig, en wanneer het gebeurt, is het duidelijk dat het overlapt met gebeurtenissen, maar je…
Svetlana: Ja, iedereen denkt: “Ah, ik wist het al, dat het zo zou zijn, wat voor een vluchtigheid! We hadden het al verwacht dat dit zou gebeuren.” Ja, dat klopt, dat klopt. Maar het is gewoon de aard van het vak, wanneer ik voorspellingen doe, heb ik het gevoel dat ik op dun ijs loop. Ik zou zelfs willen naar internet gaan en iets vinden, maar er is niets te vinden. En je beseft dat je begint te denken: “Oh, dit kan niet waar zijn, dit is zo vreemd, hoe kan dit mogelijk zijn?” Het is moeilijk om dat over te brengen, want het lijkt vluchtig. En we zijn allemaal mensen, ik reageer ook op hoe mensen lezen of luisteren.
Interviewer Vindt je het niet eng om zelf het toekomstige zelf te kennen?
Svetlana Nou, niet echt weten, zo.
Interviewer Goed, voorspellen van bepaalde aspecten dan?
Over voorspelling en vrije wil
Svetlana: Het is eng om niet te weten.
Interviewer: Eng om niet te weten?
Svetlana: Ja, ik begrijp het niet omdat het niet gaat om weten en wachten, het gaat over vermogen, over manoeuvreren. Maar over het algemeen, astrologie en al die dingen, wat zijn planeten, hun interactie, dat biedt ons een rigide energieke configuratie. Er is zo’n vierkant. Wat betekent dat? Wat kun je op dit moment niet doen, gewoon zitten wachten, je zult overweldigd worden. Als je iets zelf in handen neemt, door de eigenschappen van deze planeten te kennen, dan doe je het.
Voorbeelden hiervan zijn bepaalde planetaire combinaties, zoals Saturnus met Mars. Dus als je impulsief bent en besluit om een reis naar de bergen te maken, tegen beter weten in, met tickets in je zak, dan mag je dat zeker doen. Maar als er iets misgaat, kan van alles gebeuren. Maar als je begrijpt dat deze planeet niet voor jou is, en je blijft bij deze planeten aandringen, dan kun je niet opgeven. Als je beseft dat je op dat moment vooruit moet gaan met een rustige, beheerste aanpak, zonder haast, zonder dwang, dan zul je alles vinden wat je zoekt.
En op een of andere manier heb je een routine gekozen, een baan. Saturnus houdt ervan als een persoon hard werkt, langzaam maar zeker zijn doel bereiken. Een gefocuste, maar zachte aanpak.
Interviewer: Maar een soepele aanpak.
Svetlana: Niet zozeer gladde als methodische. Zoals hier bijvoorbeeld. En wanneer je de eigenschappen van deze energieën begrijpt die je worden aangeboden, volg je deze weg. En je begrijpt het, maar je hebt een keuze. Dit wordt vrije wil genoemd binnen het kader van wat wordt aangeboden. En stel je wereldwijde processen voor.
Laten we hier een scenario in overweging nemen dat zich in juli zal ontvouwen, denk ik in het begin van juli, dat een zeer hete confrontatie met zich meebrengt en een groot risico vormt voor een groot aantal mensen. Is er iemand die een rol speelt in het besturen van het land of, zeg maar, in de defensie of dergelijke zaken. En je begrijpt dat hier, als je dit conflict niet kunt oplossen, althans niet op dit moment, dan gaat het om het gebruik van informatie, het gaat om alfabetisatie, niet om onwetendheid en het ontkennen van processen die niet nodig zijn, het gaat om obscurantisme en zo verder. Dit vormt een gevaar voor de wetenschap, die volledig is ondergedompeld in het economische onderwerp, wat betekent dat ze afhankelijk is. Wetenschap kan niet vrij zijn als ze opereert binnen het kader van het economische systeem zoals het was.
Interviewer: Elke economische wetenschap heeft een psychologisch aspect, opnieuw.
Svetlana: Psychologisch herinner ik me dat dit verhaal erg serieus was, op wereldschaal. Er was een wetenschappelijk onderzoek dat… Maar het bood mensen grote mogelijkheden. Maar een deel van de wetenschappelijke leiding was er tegen en liet deze idee niet doorgaan. Toen alles al in een conflict was verwikkeld, zeiden mensen: “Jullie zien toch wat er aan de hand is?” En ze schreven hen een brief. Deze brief werd voorgelezen. Degenen die verantwoordelijk waren voor het goedkeuren van deze idee zeiden: “Jullie, maar we hebben kinderen, we hebben beurzen, salarissen. Moeten we lijden?” Begrijp ons. Zolang we in dit economische paradigma leven, natuurlijk zullen wetenschap en kunst ondergeschikt zijn aan het economische systeem.
Trouwens, het thema van kunst, over het algemeen het creatieve proces, zal het volgende jaar in de schijnwerpers staan, vanaf juli. En dit is direct gerelateerd aan het feit dat het hele koninklijke verleden van het Verenigd Koninkrijk waarschijnlijk op zijn eind loopt. Parallel hieraan zullen nieuwe creatieve richtingen hun intrede doen, en zo verder. En wellicht wordt de oude context van goedkope showbusiness ernstig beschadigd. Zo zie ik het.
Een terugkeer naar klassieke muziek
Interviewer: Dus een terugkeer naar klassieke muziek?
Svetlana: Niemand is van haar weggegaan. Dat is zachtmoedig. En ik denk dat als er zulke muziek was, zelfs als ze als achterhaald werden beschouwd, het toch vreemd is. Als er zulke architectuur was, als er een Pergolesi was die Stabat Mater schreef, dan bestond dat, maar het is gewoon een fantastisch verhaal. Zelfs Bach, hij is niet meer uit die tijd, dat zijn al de nasleep. Wat daar werd gespeeld, wat er was, en zelfs de kleding… hoe kan je daar in lopen? Dat is zelfs ondenkbaar. Hoe kan je daar in schuiven? Wat moet je er mee doen? Daarom is het nooit zo dat creatieve processen, kunst altijd in overeenstemming zijn met enige vooruitgang of achteruitgang in cultuur, wetenschap en het menselijk bewustzijn.
Wensen voor 2026
Interviewer: Ik ben het met je eens. Onze uitzending gaat voor het nieuwe jaar in de lucht, en ik zou graag willen dat je iets wenst aan onze kijkers voor 2026. Misschien iets nieuwjaarsgerelateerd of juist een wens over de toekomst.
Svetlana [68:45 – 77:42]
Ik wil gewoon zeggen dat iedereen in zijn eigen problemen, vreugden en verdriet leeft. Mensen die misschien rechtstreeks geconfronteerd worden met zeer serieuze veranderingen in hun leven. En misschien hebben deze mensen gewoon behoefte aan begrip van wat er met hen gebeurt.
En, bijvoorbeeld, bepaalde groepen mensen, als je dat niet erg vindt, zal ik gewoon enkele personen belichten die deze wereldwijde interne veranderingen, inclusief persoonlijke, daadwerkelijk zullen meemaken. Voorbeelden zijn mensen die rond 17 februari zijn geboren. Plus of min, natuurlijk. Er zijn hier zeer significante veranderingen. Eerst moet je begrijpen dat de eclipse die zal plaatsvinden direct gerelateerd is aan hen. En wat ze tijdens deze tijd planten, hun gedachten, woorden, daden, zullen een langetermijnscenario voor de toekomst worden. Dus, natuurlijk, ze moeten begrijpen dat hun woorden hun toekomst echt vormgeven, maar dat is het eerste. Ten tweede, vooral voor vrouwen, kunnen ze aanzienlijke persoonlijke veranderingen ervaren. Dit is een moment waarop je je relaties moet heroverwegen of dat ze op een of andere manier moeten veranderen, en dit kan zeer spontaan zijn.
Als iemand dierbaar voor je is, is het natuurlijk het beste om niet met hen te discussiëren op dat moment, hoewel binnen een jaar alle omstandigheden opnieuw zullen worden beoordeeld, misschien zelfs de woonplaats en andere belangrijke zaken. Het is belangrijk te begrijpen dat, vooral voor vrouwen, aangezien je kanaal hier direct mee te maken heeft, het beeld van een man die ooit werd beschouwd en lang relevant was, wellicht niet langer van toepassing is. En dit hoeft niet eens te komen door een initiatief van de vrouwen zelf, maar eerder door omstandigheden die wijzen op een naderende teleurstelling of de noodzaak om de benadering van elkaar geheel te veranderen.
Natuurlijk, deze mensen, inclusief mannen, zullen op dat moment alle professionele en zakelijke richtlijnen en zo verder kunnen herzien. Maar hier moet gezegd worden dat ondanks al het drama, het lijkt erop dat vanaf april en daarna het lot zeer grote kansen en mogelijkheden zal bieden. Dat wil zeggen, ze wil iets ophelderen, iets geven en vervangen door iets anders. Ik ga nu geen details belichten, maar eerder aanraden om niet zo gedetailleerd en snel te zijn, maar eerder lang, zou ik zeggen.
Met name de geborenen rond 21 maart, met een marge, wil ik graag onder de aandacht brengen.
Zoals we eerder bespraken, gaan er bij deze mensen significante mentale verschuivingen plaatsvinden, zowel op wereldschaal als intern, soms zeer intieme zaken. Dit is geen geval van één gebeurtenis, of twee, of drie. Het is een moment van diepe herbeoordeling van alles wat er gebeurt. Zij hebben waarschijnlijk al vanaf 25 maart met problemen te maken. Ze hebben misschien gedacht: “Hoe ben ik zo achterop geraakt? Er is iets niet in orde.” Wel, ik ga terug op schema, ik pas me aan, ik ga daar naartoe. Maar het lot heeft een interessantere, diepere scenario voor hen voorbereid. Ik wil deze mensen waarschuwen om niet te luisteren naar anderen en niet meegesleept te worden door iemands anders idee. Laat hun tijdelijke eenzaamheid en misschien tijdelijke afstand van algemene vreugde hen niet afschrikken. Vreugde is ook in aantocht voor hen, vanaf begin juli, zeker weten. Want het lot zal hen zeer grote kansen bieden, en zelfs voor sommige vrouwen, de kans op zwangerschap en significante veranderingen met betrekking tot het thema kind.
Voor sommigen kan dit nieuwe hobby’s betekenen, nieuwe manieren om de wereld te begrijpen, een nieuwe diepte van inzicht in alle processen, en het confronteren van zeer diepe, zelfs metafysische vragen, wanneer men zich misschien wil wagen aan iets serieus. Het is echter belangrijk te beseffen dat eerdere relaties, vooral als ze langdurig waren, tijdelijk kunnen afnemen, of dat er complexiteiten kunnen zijn bij het heroverwegen van iemands rol en onafhankelijkheid in deze relaties. Er mag geen ontspannen houding zijn, en “iemand zal me helpen.”
Wanneer het lot de onafhankelijkheid in besluitvorming en het vermogen om anderen te ondersteunen van iemand test, kan dit het moment zijn. Er is een groep mensen, geboren tussen ongeveer 18 mei en 20 mei en daarbuiten, wiens lot in het afgelopen jaar vele verrassingen heeft gebracht. In hun persoonlijke geschiedenis zijn er waarschijnlijk veel onvoorspelbare wendingen, zelfs op gezondheidsterreinen, die hun levenspad hebben beïnvloed. Dit is iets ongebruikelijks – hoe het lot hun levenspad heeft geleid, vooral wanneer deze individuen stabiliteit verlangen. Maar men moet zich gewoon voorbereiden op een onregelmatige weg voorwaarts. Mensen geboren na 18 mei moeten zich bewust zijn van aanzienlijke veranderingen. Dit kunnen carrièregerelateerde of persoonlijke veranderingen zijn. Het kan verhuizen inhouden, of zelfs een gedwongen verhuizing. Mensen in de buurt van deze individuen kunnen hun onrust waarnemen. Ze zijn vrijgevochten, onafhankelijk, en verlangen ernaar zich te bevrijden van alles, alsof alles hen drukt. Ze zoeken vrijheid en zelfexpressie. Mensen om hen heen kunnen vriendelijker zijn dan affectief. Dit kan teleurstellend zijn. Deze periode geeft hen de kans om adem te halen en eindelijk te zeggen, “Ik ben vrij, waarom moet ik altijd binnen deze grenzen blijven? Ik kan meer, ik kan mijn oren verbreden.”
En als dit gebeurt, en het moet gebeuren, dan, laten we zeggen, degenen die geboren zijn vanaf 20 mei en verder, nou, deze mensen kunnen in voor de meest monumentale veranderingen komen, want dit is een volledige omkering in hun leven die ze niet hadden verwacht. Voor sommigen zal het ook een bevrijding zijn van iets, maar aangezien degenen die geboren zijn na 20 mei, tenslotte communicators zijn, liefhebbers van vrijheid, geïnteresseerd in reizen, zal deze dynamische levenswijze nog levendiger worden.
Trouwens, wat reizen en de potentiële vrijheid van beweging betreft. Het wordt waarschijnlijk toegankelijker. Dat wil zeggen, onze huidige isolatie zal minder worden. In feite zullen alle ontdekkingen, prestaties en alle technologische pogingen om alles aan te passen, inclusief natuurlijk de economische kant van de zaak, opmerkelijk zijn. Maar, natuurlijk, dit zal ons zeker verbazen.
Wanneer we in deze nieuwe wereld leven, is het niet langer verrassend. Maar als we terugkijken, zullen we verbaasd zijn over de veranderingen die in 2026 in ons zijn opgetreden.
Wel, en natuurlijk, ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar met het inzicht dat vrijheid niet gemakkelijk is, nietwaar? Wanneer we het willen, moeten we er nog steeds voor zorgen dat we het kunnen beheersen. En deze gegeven autonomie is een test van onze mogelijkheden. Dus ik zou waarschijnlijk adviseren om niet bang te zijn voor je 26e verjaardag. We wensen altijd voor een betere en serieuzere wending. We beweren dat we een geheel nieuwe tijd ingaan, een gouden eeuw. Natuurlijk gebeurt dit niet overdag. Maar als we op de lange termijn kijken en begrijpen dat vrijheid niet gemakkelijk gegeven wordt en dat het niet altijd makkelijk is, en dat we er het beste van moeten maken, dan kunnen we zeggen dat het leven is geslaagd. En dat het leven nog succesvoller zal zijn. Dit is een tijd die iedereen de kans geeft om hun talenten te onthullen, voor iedereen de wereld anders te bekijken, en om te stoppen met toe te geven aan de angsten die worden gegenereerd.
Conclusie
Interviewer: [77:42 – 77:56] Hartelijk dank. We wachten vol verwachting naar het komende jaar om al deze dingen met onze eigen ogen te zien, want dat is het meest interessante deel.
Svetlana [77:56 – 78:02] Ik wens jou ook succes en veel succes met al je ondernemingen, en aan al het publiek dat naar je luistert en je bekijkt.
Interviewer: Een gelukkig Nieuwjaar aan jou!
Svetlana: En aan jou!






